Tuesday 4 February 2014

Aaaaaaa......

Salam..

Ya Allah lama ya tak menaip dah.. Well lepas je kawen aku terus je jadi teacher (cikgu english la konon). Mesti korang fikir aku ni jadi cikgu je tapi macam busy sgt nak update blog kan. Actually jadi cikgu skolah swasta, lepas waktu skolah ada usrah, meeting bagai. Balik umah plak sibuk siapkan PnP.. Emm kalau da ngajar budak darjah 1 & 2 memang gini la gayanya..

Okla tamau citer pasal kehidupan harian aku. Bukan korang nak tahu pun kan.. So after aku kawen bulan 11 tahun 2011 tu, aku pregnant dalam bulan 2 gitu. Aku pegi honeymoon tu around bulan 2 gak tak silap aku (tak ingat sangat da, benda da banyak tahun.. Walaupun tak banyak sangat tahun pun..huhu). Ingat lagi sebelum pegi UK tu ada buat pregnancy test yg pakai urine buat sendiri kat uma tu kan. Saje nak cek sebab nak tahu jugak. Kalau time tu pregnant tak bolehla nak jalan lasak2 sangat kan. Early pregnany kan kandungan tu fragile.

Tapi test tu negatif. Ofkos la aku agak feeling sedih2 gitu tapi fikir positif; bolehla jalan kaw2 kat sana nanti tanpa mengenal lelah dan jemu gitu. So pegi sana seminggu and second last day sebelum me n my fighter (nape plak aku panggil suami aku gini?? Cer tengok nama suami aku kat column tepi ni.....) nak balik sini, tetiba lah kan... Ada orang tu muntah2.. Hu.... Ye, cam dalam drama melayu plak kan asal mengandung je muntah2. Tapi ni la yg jadi kat aku.

Kebetulan masa tu stay kat uma kawan hubby aku ni. Ha mula la diorang usik2 bagai.. And aku ofkos la malu2 biawak.. Hehe.. So bila balik malaysia galak la nak buat test tu lagi skali. Kali ni hubby siap beli dua tester tu. First buat second line tu macam kabur2 and aku pun pujuk hati supaya jangan konpiden sgt. Tanakla frust menonggeng kan.... Then second test aku buat esok pagi sebab aku pernah baca kalau nak efektif sikit menda tu, lagi recommended guna first urine masa baru bangun tido. So itula yang aku buat and.... Hehe yes memang positif. And kalau korang nak tahu atau tanak tahu pun ikut suka la, aku actually pregnant sebelum pegi UK lagi ;)
*Alhamdulillah*

Ok so skipped a few chapter of my life (inshaallah kisah mengandung and pengalaman bersalin akan aku ceritakan dalam entry lain k, sape nak baca satu entry yang panjang berjela nak muntah koootttt), now after dua tahun da kawen, aku da pun ada dua anak (and dua tahun gak la tak merasa sambut anniversary cam dalam romantika tu sebabnya masa tarikh anniversary aku dok sarat..huhu). Anak aku dua2 lelaki. So sekarang hiduplah aku di dalam sebuah rumah bersama 3 heroku...

;)


No comments:

Post a Comment